FANDOM

"Jestem Akuma. I nauczę cię, co znaczy ból!"
—Akuma (Street Fighter IV)

Akuma (悪魔, Akuma, "diabeł"), znany w Japonii jako Gouki (豪鬼, Gōki, "wielki demon" lub "wielki diabeł"), jest grywalną postacią i jednocześnie głównym antagonistą w całej serii Street Fighter, co tyczy się również komiksów UDONu. Znany jest jako "Doskonały Mistrz Pięści".

Po raz pierwszy wystąpił w Super Street Fighter II Turbo jako sekretna postać i ukryty boss. Jest młodszym bratem Goukena i adoptowanym wujem Ryu. We wszystkich grach 2D Capcomu głosu użyczył mu Tomomichi Nishimura. Z kolei w Street Fighter IV, Marvel vs. Capcom 3 i Street Fighter X Tekken jego głos podkładał Taketora.

Jego najbardziej znanymi atakami są Gohadoken, Shakunetsu Hadoken, Zanku Hadoken i Goshoryuken.

Wygląd Edytuj

Akuma zazwyczaj nosi czarne lub szare gi, tak samo jak Ken i Ryu, które różni się w zależności od serii oraz grafiki. Ma on rude ogniste włosy, a także ostre i spiczaste zęby. Często jest widziany boso, chociaż w niektórych grach nosi brązowe sandały. W różnych wersjach gry nosi także albo czarny pas albo sznur wokół pasa. Ponad to, ma dłoniach brązowe rękawice treningowe lub owija ręce liną. Jest on także opalony i ma szkarłatne oczy. Akuma nosi na szyi modlitewne paciorki, takie same jak ma Gouken, a na jego plecach jest czasami widocznym świecący znak 天.

Osobowość Edytuj

Akuma jest zimnym i bardzo potężnym wojownikiem, który doskonali swoje umiejętności po przez walki i niszczenie silnych przeciwników. Rzadko odczuwalne są u nie go emocje, oprócz wybuchów gniewu i nawet rzadko się uśmiecha. Bierze swój trening bardzo poważnie i brutalnie podchodzi z tymi, którzy ośmielają się go zdenerwować, co widać w zakończeniu Street Fighter III: 3rd Strike. Od czasu do czasu lubi sprawdzić się przed godnymi rywalami. W późniejszych grach.

AnimacjeEdytuj

Akuma SSFll PJ 4.1 Akuma Super Street Fighter 2 Akuma z Serii Street Fighter Alpha Akuma CVS Akuma-snk-stand Akuma Street Fighter 3 2nd Impact Akuma-mini Mini-akuma AkumaNXC Akuma-hdstance

Więcej z Fandomu

Losowa wiki