FANDOM

Street Fighter Alpha

Street Fighter Alpha: Warriors' Dreams, znany w Japonii, Azji, Ameryce Południowej i Hiszpanii jako Street Fighter Zero (ストリートファイター ゼロ, Sutorīto Faitā Zero) - to bijatyka stworzona i wydana przez Capcom w 1995 roku. Była to pierwsza gra z serii Street Fighter, która ukazała się po wydaniu Street Fighter II z 1991 roku.

Street Fighter Alpha wprowadziło kilka nowych funkcji, poszerzając system Super Combo (wcześniej opisywany w Super Street Fighter II Turbo), z tą samą grafiką i stylem animowanym, co w Darkstalkers i X-Men: Children of the Atom. Akcja w Street Fighter Alpha rozgrywa się po wydarzeniach z oryginalnego Street Fighter'a i przed wydarzeniami z gry Street Fighter II, dzięki czemu spotykamy tutaj młodsze wersje znanych nam postaci z poprzednich części. Pojawiają się też postacie z gry Final Fight.

Rozgrywka Edytuj

Street Fighter Alpha oferuje nam bardziej rozwinięty system Super Combo, który został wprowadzony w Super Street Fighter II Turbo. Dodano trzy poziomy Super Combo. Podobnie jak w Super Street Fighter Turbo, wskaźnik dotyczący Super Combo napełnia się, gdy gracz wykonuje regularne i specjalne techniki. Można wykonać jedną z technik Super Combo, kiedy wskaźnik osiągnie poziom pierwszy lub wyższy. Oprócz Super Combo gracz może również wykonać specjalną technikę o nazwie "Alpha Counter" (w wersji japońskiej "Zero Counter") po zablokowaniu ataku przeciwnika, który zużywa pierwszy poziom wskaźnika Super Combo.

Kiedy zdecydujemy się wziąć którąś z postaci, pokaże nam się możliwość wyboru jednego z dwóch trybów gry: Normal i Auto. Auto różni się od Normala tym, że postać będzie automatycznie blokować ataki swoich przeciwników (pod warunkiem, że nie jest ona w trakcie wykonywania ataku). Auto pozwala graczowi na wykonanie natychmiastowego Super Combo, wciskając cios pięścią i kopnięcie o tej samej sile jednocześnie, ale kosztem zmniejszenia maksymalnego poziomu wskaźnika Super Combo do jednego.

Pojawiają się też nowe regularne techniki, takie jak zdolność do zablokowania ataku w powietrzu i tzw. Chain Combo, znane również jako "Alpha Combo" (lub "Zero Combo" w Japonii), czyli combo, które polega na zatrzymaniu trwania animacji jakiejś regularnej techniki poprzez wykonanie kolejnego ataku o równej lub większej sile. Kolejną innowacją jest fakt, że gracz nie musi już po prostu podnosić się z ziemi, kiedy upadnie, ale może też jeszcze się przed tym przeturlać.

Postacie Edytuj

W skład postaci ze Street Fighter Alpha wchodzi Ryu, Ken MastersChun-Li i Sagat z Street Fighter II . Pojawia się też Birdie i Adon z oryginalnego Street Fighter'a , którzy po raz pierwszy występują jako grywalne postacie w serii. Guy jest jedną z głównych grywalnych postaci i pochodzi oryginalnie z Final Fight. Kolejną postacią, która pierwotnie pochodzi z tej gry i występuje w Street Fighter Alpha jest Sodom, który w Final Fight pełni funkcję jednego z bossów. Zupełnie nowymi postaciami są Charlie (w wersji japońskiej Nash), który ma takie same techniki specjalne jak Guile, a także Rose, która jest wróżką i wykorzystuje energię zwaną Soul Power.

Oprócz dziesięciu zwykłych postaci są też trzy bossy w grze. W Street Fighter II antagonistą był M. Bison, który tutaj również jest ostatecznym przeciwnikiem dla wielu postaci w trybie jednego gracza, natomiast Akuma po raz kolejny pojawia się jako ukryty i ostateczny boss. Inną ukrytą postacią jest Dan, który w serii pojawia się po raz pierwszy. Wszystkie trzy postacie mogą być wybrane przez gracza poprzez wprowadzenie specjalnego kodu.

Imię Narodowość Wygląd Opis
Adon Tajlandia (dzień)
Adon-sfa
Adon trenuje, aby zdobyć tytuł "mistrza Muay Thai".
Akuma Chiny (dzień)
Akuma-sfa
Akuma zabija mistrza Ryu i Kena, a potem wyrusza w podróż po świecie, aby szukać silnych przeciwników.
Birdie Włochy (noc)
Birdie-sfa
Uliczny zbir z Anglii, który jest zainteresowany dołączeniem do Shadaloo. Postanawia udowodnić swoją siłę, by Bison uczynił go członkiem organizacji.
Charlie Nash Północna Ameryka (noc)
Charlie-sfa
Charlie jest detektywem i członkiem Amerykańskich Sił Powietrznych. Postanawia znaleźć i zabić Bisona za jego zbrodnie.
Chun-Li Chiny (noc)
Chun-sfa
Chun-Li jest badaczką z Interpolu i zajmuje się sprawą śmierci swojego ojca. Okazuje się, że M. Bison z Shadaloo jest za to odpowiedzialny, więc dziewczyna postanawia go wytropić.
Dan Hibiki Tajlandia (o zachodzie słońca)
Dan-sfa
Jego ojciec imieniem Go został zabity przez Sagata. Dan postanawia dokonać zemsty.
Guy Japonia (wieczór)
Guy-sfa
Guy jest ninją i spadkobiercą sztuki Bushinryu. Wyrusza, aby pokonać zło, jakim jest M. Bison.
Ken Masters Wschodnia Ameryka (wieczór)
Ken-sfa
Ken wygrywa turniej US Martial Arts, a potem spotyka Elizę.
M. Bison Zachodnia Ameryka (dzień)
Bison-sfa
M. Bison jest liderem organizacji przestępczej Shadaloo. Jego działania związane są z handlem narkotykami, praniem mózgów i przemocą.
Rose Włochy (dzień)
Rose-sfa
Rose wyczuwa zbliżające się zło (Bisona) i postanawia je wyśledzić.
Ryu Japonia (dzień)
Ryu-sfa
Ryu wraca do domu po wygraniu turnieju World Warrior i odkrywa, że jego mistrz Gouken został zamordowany. Ryu wyrusza na poszukiwanie Akumy.
Sagat Tajlandia (noc)
Sagat-sfa
Sagat pragnie dokonać zemsty na Ryu, który zostawił na jego klatce wielką bliznę.
Sodom Zachdnia Ameryka (noc)
Sodom-sfa
Sodom szuka nowych członków do gangu Mad Gear, ponieważ odszedł z niego Rolento.

Galeria Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki