FANDOM

Street Fighter EX

Street Fighter EX - to pierwsza bijatyka w serii z grafiką 3D, pierwotnie wydana jako gra zręcznościowa dla sprzętu Sony ZN w 1996 roku. Jest to również, spin-off z serii, wyprodukowany przez firmę Capcom z Ariką.

Jej ulepszoną wersją arkadową jest Street Fighter EX Plus oraz unikalną wersją na PlayStation jest Street Fighter EX Plus α, która została wydana w 1997 roku. Podczas produkcji gra była nazwana Street Fighter Gaiden.

Rozgrywka Edytuj

System walki Street Fighter EX wykorzystuje systemy bojowe z Street Fighter II i Street Fighter Alpha. Pod wieloma względami EX, bijatyka jest nadal w grafice 2D, ale płaszczyzna liniowa, w której postacie walczą, często zmienia się wzdłuż pola bitwy w 3D. Gra używa specjalnych ruchów i super kombinacji lub podobnych do poprzednich gier z serii. Podobnie jak w przypadku Alpha i Darkstalkers, Super Combo Gauge, używany jako Super Combos, lecz został podzielony na trzy poziomy.

Poza rzucaniem przeciwnika lub zmniejszaniem jego życia, używa się nie tylko specjalnych ruchów, ale także blok zwany "Guard Break". Guard Break to ruch, który, jeśli łączy się z przeciwnikiem blokującym, łamie blok i sprawia, że ​​przeciwnik ma zawroty głowy. Może być on również użyty w dowolnym momencie z jednym poziomem Super Combo Gauge. W EX3, Guard Break zostaje zmieniony na Surprise Blow, który nadal ogłusza przeciwników, ale jednak w przeciwieństwie do poprzedniego ruchu z Guard Break, ruch jest wykonany tylko wtedy, gdy przeciwnik kuca.

Postacie Edytuj

Galeria Edytuj

Street Fighter EX/Oficjalne Arty Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki