FANDOM

Zangief  (ザンギエフ Zangiefu, Russian: Зангиев, Zangiyev) - po raz pierwszy wystąpił w Street Fighter II. Jest on obywatelem Rosji, który zawsze walczy dla chwały swojego kraju.

Wygląd Edytuj

Zangief jest ogromnym wojownikiem i jest jednym z najwyższych postaci w całej serii Street Fighter. Ma on brodę i irokez. Jego owłosienie jest na klatce piersiowej, rękach oraz nogach. Całe ciało ma całkowicie pokryte bliznami. Strój Zangiefa składa się z prostych czerwonych zapaśniczych gaci ze złotym pasem, a wokół pasa widoczne są białe okrągłe ozdoby. Buty ma zapaśnicze, w kolorze czerwonym wraz z złotymi mankietami, białymi sznurówkami z językiem. Na jego rękach ją widoczne czerwone bransolety.

Osobowość Edytuj

Urodzony i wychowany w Rosji jest niezwykle patriotycznym człowiekiem, który jest zawsze zmotywowany, aby walczyć za swoją ojczyznę. To człowiek, który jest niezwykle dumny ze swego ciała i stałego umięśnienia. Gdy widzi swojego przeciwnika z mniejszą budową mięśni, jest nieco zdziwiony że wojownik, który staje z nim do walki, ma mniejszą posturę ciała. Pomimo swojego temperamentu, Zangief wykazał się być dobroduszny z dobrym poczuciem humoru.